Ahogy már a” SEO – Keresőoptimalizálás” című cikkükben említettük, hogy a weboldalad szöveges tartalma szolgáltatja a Google számára a szükséges információk nagy részét (úgynevezett tartalmi SEO-t), ami a keresőmotorban való megjelenési alkalmakat, rangsort befolyásolja. A Google kereső ez alapján jeleníti meg az oldalad egy adott szóra vagy kifejezésre való keresésnél.
Sokan úgy gondolják, hogy a készülő weboldal szövegezése egyszerű: csak néhány ötletet megfogalmazol, pár sorban összefoglalod mit érdemes tudni a szolgáltatásaidról, termékeidről. Ez nem a helyes megközelítés: előre meg kell határozni a weboldal célközönségét és célkitűzését, ezután az oldalak alap felépítését kell megtervezni, majd a kulcsszó kutatást kell elvégezni. Utolsó lépésként következik a szövegírás weboldalad összes oldalához.
- Weboldalad célközönsége
A célközönséged pontos meghatározása nem csak a webdesign kialakítása szempontjából fontos, hanem a szövegek megírása tekintetében is elengedhetetlen. Pl. az oldaladat olvasó emberek megszólítása egységes legyen (mindenhol magázó vagy tegező és nem összevissza).
- Célkitűzés
Minél pontosabban tudod meghatározni a saját céljaid, annál nagyobb az esély, hogy a számodra megfelelő célközönség hamarabb talál rád. A célkitűzésbe tartozhat a rád jellemző árkategória, kínált termékeid, termékkategóriáid, szolgáltatásaid pontos meghatározása.
- A weboldal felépítése
A célkitűzések és a célközönség meghatározását követően rajzolódik ki a weboldal felépítésének, struktúrájának alapja számodra, melyből meg kell határoznod, hogy az aloldalak hogyan helyezkedjenek el egymáshoz képest, hogy nézzen ki a menürendszer stb.
- Kulcsszó kutatás
Ideális esetben egy oldal számára 3-5 kulcsszó meghatározása szükséges, melyből a legfontosabb a fő kulcsszó (általában ez az adott oldal elnevezése/címe is lesz pl.: Arculattervezés). Amennyiben önállóan kezdesz bele a kulcsszavak keresésébe, érdemes a fő kulcsszó meghatározásából kiindulni: ki hogyan keresne az adott szolgáltatásra, termékre, oldalra. Ez egy elég fapados megoldás, de hasznos lesz a szövegírás tekintetében.
Amennyiben ránk bízod a kulcsszó kutatást, akkor a készülő weboldal számára – minden esetben – 5 kulcsszót/kifejezést határozunk meg, amely a fókusz kulcsszót is tartalmazza.
Ezeket a kapott kifejezéseket pedig már belefogalmazhatod a weboldal szövegekbe a megadott módokon (pl. címsorként szerepeljen egy adott szó stb.).
- Szövegírás
Sok teendő van mielőtt belekezdhetnél a weboldal szöveges tartalmának tényleges megírásába. Amennyiben a fenti lépéseken végig haladsz, akkor az alapokkal már készen is vagy.
Tudod, hogy milyen hangvételű szövegezésre lesz szükséged, ezáltal egységesebb szövegképre törekedhetsz. A célkitűzés meghatározása segít összeállítani a vállalkozásodról, szolgáltatásaidról, termékeidről megírandó szöveget.
Tudod, hogy melyik szövegre hol lesz szükség a weboldal struktúrában. Ez a tartalmi SEO részeként a belső linképítéshez fontos, így átlátható lesz a weboldalon belül egymásra mutató gombok – linkek felhasználása. Ezzel a keresőmotorok és a látogatók számára hasznos segítséget nyújtva a könnyebb navigáláshoz.
A meghatározott kulcsszavaknak feltétlenül szerepelnie kell a leírt szövegekben legalább 1-2 alkalommal – ezzel biztosíthatod a Google keresőmotorját arról, hogy az oldalad releváns tartalmat kínál a felhasználók számára.
Egy aloldalon érdemes 200-400 szó között tartani a szöveg hosszát, ugyanis ez gyorsabban átolvasható tartalom mennyiség, ami a későbbiekben a keresési találatokban meghatározott rangsorod is javíthatja.