Egy weboldalnak is szilárd alapok kellenek, ezeket a pilléreket még a a weboldal fejlesztésének megkezdése előtt határozzuk meg az ügyfél közreműködésével. Ehhez most egy kis segédletet szeretnénk nyújtani.
Technikai szempontból a tárhely és a domain a legfontosabbak, melyek nélkül nem lehetséges weboldalt készíteni, így ezek kötelező elemek még a munkálatok megkezdése előtt!
Ezután pedig azt kell meghatározni, hogy milyen célja/funkciója lesz a honlapnak és pontosan ki(k)nek szól, ki a célközönség?
tárhely
Webtárhely szolgáltatónál vásárolt (vagy saját) fizikális tárhely szükséges a weboldal és tartalmának tárolásához. Ilyen szolgáltató például a www.nethely.hu; illetve a különböző típusú honlapokhoz különböző méretű tárhelyet érdemes választani, melyben természetesen tudunk segíteni, miután felvetted velünk a kapcsolatot. Fontos, hogy megbízható és minőségi szolgáltatót válassz a weboldal sebessége, stabilitása stb. miatt.
Domain – Webcím
A domain a weboldalak címe például blendedstudios.hu – ez az a cím, ami alapján a böngésző tudja melyik weboldalt kell betöltenie (mint egy földrajzi cím). A weboldalt készítéshez vásárolni kell egy egyedi domaint, ehhez itt találhatsz útmutatást!
Weboldallal kapcsolatos célkitűzés
A hatékony weboldal működtetéséhez, üzemeltetéséhez meg kell határozni, hogy milyen céllal szeretnéd a weboldaladat elkészíttetni. Meg kell határozni, hogy milyen módon jelenjenek meg a kínált szolgáltatások, termékek, hogyan kerülnek bemutatásra az oldaladon és azt hol szeretnéd megjeleníttetni a weboldalon belül (sitemap).
Weboldal vagy webáruház?
Termékek konkrét online értékesítéséhez webáruházra, szolgáltatások online értékesítéséhez vagy árajánlatok kiadásához weboldalra lesz szükség. A webáruház a vásárlás folyamatához szükséges webáruház motorral, kategória és termékoldalakkal jelent többet egy weboldalnál, összetettebb rendszer. Egyszerűbb webáruházat pedig hibrid megoldással lehetséges elkészíteni. Utóbbi esetben a weboldal felülete alatt webáruház motor működik, de nem olyan terjedelemben, mint egy teljes webshop.
A felsoroltak meghatározásában ügyfeleink számára egyéb segédleteket és tanácsokat is nyújtunk.
célközönség
A célközönséged meghatározását a webdesign kialakításánál feltétlenül figyelembe kell venni. Pl. ha 20-40 év közötti nők vagy 50-70 év közötti férfiak alkotják a fő célközönséget, akkor a weboldal látványvilágát is ennek megfelelően kell megtervezni. Más esetben nem fog illeni a kínált termékekhez, szolgáltatáshoz a készített design és ez a látogatók elvesztését fogja eredményezni.
A különböző social média felületekre is érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni (Facebook, Instagram stb.) illetve a Google MyBusiness fiók létrehozása szintén fontos a teljes digitális jelenlét kialakításához és a tevékenység kiterjesztéséhez. A fenti alapok létrehozása után érdemes a leendő weboldal szöveges tartalmainak megírására, szerkesztésére koncentrálni.
Ehhez segítséget a Weboldalad tartalmának megírása című cikkünkben találsz.