Az sosem elég, ha van egy szép és funkcióiban tökéletes weboldalunk, erre a honlapra be kell valahogy csábítanunk az általunk megcélzott embereket. Ebben a legnagyobb szerepe a Google-nek van, hiszen a célközönségünk túlnyomó része Google segítségével kezdi a számára szükséges tartalmakat keresni. Ha nem fektetünk kellő figyelmet a SEO-ra (Search Engine Optimization) akkor az emberek nem fognak téged megtalálni, és a weboldaladat veszteségesnek fogod tekinteni.
Ahhoz, hogy ezt elkerülhesd pár fogalmat érdemes észben tartani, amelyek a te websiteodat érintő munkád és a közös együttműködés révén képesek a megfelelő alapokat felépíteni.
Nagyon leegyszerűsítve fogjuk most neked a keresőoptimalizálás alapjait bemutatni, hogy nagyából képben legyél azzal, miből táplálkoznak a keresőmotorok, mire kell nekünk a fejlesztés során figyelni, és milyen feladatok várnak rád amikor SEO-ra kerül a szó.
A keresőmotorok 3 fő szempontot vesznek figyelembe, amikor a Google találati listáján megjelenítik a beírt keresőszó alapján a találatokat, ez a 3 fő alkotóeleme a SEO-nak is.
- Technikai SEO
- Tartalmi vagyis On-page SEO
- Linképítés – Off-page SEO
Technikai SEO
A technikai SEO foglalkozik többek között a weboldal azon elemeivel, amik azért felelnek, hogy az adott oldal megfelelően indexelhető legyen a google vagy egyéb keresőmotorok számára, továbbá figyeli a weboldal felhasználói élményét (UX), és a megfelelő mobiltelefon optimalizációt.
A technikai SEO legtöbb elemének kiépítése a szakemberek feladata, de akadnak olyan fázisai is, amelyhez szoros együttműködés szükséges a honlaptulajdonos és a fejlesztő között, például az oldal felhasználói élményének kialakítása során.
Tartalmi SEO
Az On-page SEO az a része a keresőoptimalizálásnak, amit legnagyobb részben a weboldal tulajdonosa nyújt, mivel ez maga a weboldal szöveges tartalma.
Noha pofon egyszerűnek hangzik, de igényes tervezést, és folyamatos munkát igényel, mivel figyelni kell arra, hogy milyen kereső kulcsszavak alapján írod meg az adott oldal tartalmát. Így a tartalmi SEO első lépése a kulcsszavak kutatása, és ennek alapján az elsődleges kulcsszó meghatározása, majd a META leírás megfogalmazása. Ezek alapján kell magát a tényleges tartalmat megírni, hogy a keresőmotorok tényleg releváns tartalmat találjanak a weboldaladon.
A Tartalmi SEO-hoz készítettünk neked egy útmutatót, amit a Weboldalad tartalmának megírása cikkben olvashatsz el.
Linképítés
A harmadik eleme a keresőoptimalizálásnak a weboldaladra beeső linkek szerzése, építése. Ezt összetett módon figyeli a Google rendszere, nem mindegy ugyanis, hogy milyen külső weboldalról és milyen módon mutatnak ezek a linkek a weboldaladra.
A jelenlegi trendek alapján a Google számára többet érnek azok a linkek, amelyek megbízható, a keresőmotor által relevánsnak vélt gyakran látogatott oldalakról érkeznek míg a linkgyűjtő például lap.hu oldalakról érkező hivatkozásokat ma már felismerik a Google algoritmusai, így már alig-alig érnek valamit.
Érdemes megpróbálni olyan oldalakról beeső linkeket szerezni, ahol olyan témákkal foglalkoznak, amelyek kapcsolódhatnak a te szolgáltatásaid vagy termékeidhez, és nem utolsó sorban látogatottak is.
Ha minden weboldal indításhoz szükséges SEO elemet kipipáltunk akkor nyugodtan összeköthető a honlap a Google rendszerével, amelyhez szükséged lesz egy honlapod vagy vállalkozásod számára létrehozott Google fiókra, melyről bővebben a Miért hozzak létre google fiókot a weboldalam számára? című cikkünkben olvashatsz.